prototypes
Model | Prod. Nr | Side Nr | User | 1st Flight | Other |
M28B-1E Bryza 1E | 1AJ004-04 | 0404 | Polish Navy | 18-I-2002 ponownie wcielona do służby w LMW po modernizacji do std. E ,próby z dodatkowymi zewnętrznymi zbiornikami paliwa i testy metalowego usterzenia pionowego na samolotach z śmigłami 3-łopatowymi, stare oznaczenie M28M , wejście do służby 6-11-1988 | |
M28B-1E Bryza 1E | 1AJ004-05 | 0405 | Polish Navy | 28-XI-2000 ponownie wcielony do służby w LMW po prototypowej modernizacji do std. E13-III-2001 przekazany marynarce do testów nowej konfiguracji std. E 18-I-2002 ponownie (uroczyście) wcielona do służby w LMW po docelowej modernizacji do std. E , stare oznaczenie M28M , wejście do służby 6-11-1988 |
|
M28B | AJBP01-01 | 0723 | Polish Air Force | ex AJ007-23 prototyp wersji TD ex c/n 1ANJP07-23 , c/n 1AJBP01-01 ponowny oblot 30.06.1999 ex: SP-PDE An-28B1T , Przegląd w Mielcu 2009r. | |
M28B Bis Bryza Bis | AJGP01-01 | 0810 | Polish Navy | ex c/n 1AJ008-10, ex SP-PDC ex: AJGP01-01 (prototyp Bryzy RM, wielokrotnie przebudowywany obecnie Bryza-bis) rok produkcji 1992 | |
An-28TD | AJB001-01 | 1003 | Polish Air Force | ex AJ010-03 przekazany SP 25-10-1994 | |
An-28 Bryza-2RF | AJHP01-01 | 1007 | Polish Navy | 1992 | Samolot uległ katastrofie 31.03.09, ex AJ010-07 nieukończony prototyp An-28 w wersji rozpoznania i walki radioelektronicznej, program “Rybitwa”, eksploatowany jako salonka. “Paryżanka”. Samolot wyposażony system zarządzenia lotem KNS-660, system wskaźników EFIS oraz laserowa platformę żyroskopową. Wcielony do służby w marcu 1997r. ex: SP-PDD Rok produkcji płatowca 1991, ostatni, oblatany i w pełni gotowy do przekazania USSR w 92 r. w malowaniu AEROFLOT-u CCCP-28960 |
Comments (0)
Trackbacks (0)
Leave a comment
Trackback